вторник, 3 ноември 2015 г.

Насъскан GTI “Голф” на старо



“Голф I” GTI - стар и много търсен, вече е класик

GTI - при споменаването на тази абревиатура феновете на автомобилите потриват ръце. Спортният “Голф” отдавна е придобил култов статус - досега са продадени 1,7 милиона екземпляра. “Аутобилд” ще ви разясни на какво да обърнете внимание при покупката на употребяван “Голф” GTI.
Компанията, която се е събрала във Волфсбург преди години, трябва да е била много тайнствена. След работно време изследователи, инженери и шефът на връзките с обществеността на “Фолксваген” седнали да пият бира и да пишат автомобилна история. Това се случило през март 1973 г., а по това време “Фолксваген” официално празнува като спортна иновация “жълто-черната бегачка”, една жълта “костенурка” с черни предни и задни капаци. Но според тайнствената компания поостарелият автомобил със задно задвижване не бил достатъчно бърз, независимо от спортния волан и 50-те конски сили - хората искали истински, сериозен спортен автомобил. И затова решили - върху основата на новия “Голф”, чието конструиране било почти завършено, ще разработят истинска спортна бегачка. Така се родил “Голф” GTI. Премиерата на мъжката мечта е през 1975 г.
Две години инженерите тайничко работили по секретната си разработка, сглобявали прототипи - и накрая успели да убедят председателя на управителния съвет. На 11 септември 1975 г. те били готови - на изложението във Франкфурт е премиерата на една червена мъжка мечта - прототипа на “Голф” GTI - най-бързия “Фолксваген” за всички времена. През юли 1976 г. при дилърите се появили първите екземпляри от лимитираната до 5000 бройки серия “Голф” GTI. Имало е отговорни хора от “Фолксваген”, които се страхували, че тежащият само 810 кг автомобил с тапицирани с шотландско каре седалки, червени кантове на радиаторната решетка и 1,6-литров двигател с впръскване на бензина и мощност 110 к. с. изобщо няма да намери купувачи.
Друг път! Gran Turismo Injection (накратко GTI) се превърнал в попадение в десетката за “Фолксваген”. Супер “Голф”-ът бил разпродаден много бързо. Продължават да се правят все нови и нови GTI. Всяко поколение “Голф” се предлагаше и в спортно изпълнение. И феновете продължават да се множат.
GTI - това е мечтата на малките момчета и възрастните мъже. Най-доброто на тези мечти е, че са изпълними. За 1000 евро може да се сдобиете с GTI с две години TUV, за 3000 евро може да купите тунинговани екземпляри със спойлери и ниско окачване, даже и модерните GTI след три години се предлагат на напълно достъпни цени. Ние ще ви обясним кои употребявани GTI доставят удоволствие и кои - неприятности.

“Голф I” GTI - стар и много търсен, вече е класик
Нека започнем с нещо важно - ако намерите един толкова добре запазен “Голф I” GTI, като този на снимката, за 10 000 лв., купете го. Първият модел с малките стопове и в оригинално състояние е много, много рядък. При премиерата си през юли 1976 г. мощността на GTI е 110 к. с. С тях супер “Голф”-ът стигаше максимална скорост 183 км/ч. Не по-малко търсен е специалният модел “Pirelli GTI” от 1983 г. Междувременно “Голф I” вече се е сдобил с широки задни светлини, 1,8 л двигател, 112 к. с. Лимитираната серия е с 14-цолови алуминиеви джанти с гуми на Pirelli.
Не искаме да подхранваме илюзиите ви, защото почти всички “древни” GTI на пазара са или напълно обезобразени от “тунинг”, или са тотално износени. Повечето имат и еднакви слабости - ръжда по носещите части на каросерията, течове на масло и твърде висок разход на масло. Който търси “Голф I” GTI, трябва да е майстор и да разполага с много време и пари.
Това доставя удоволствие: Малката отровна бегачка с 810 кг собствено тегло и 110 к. с. - това е сериозна работа! При връщане на газта от ауспуха се чува боботене, окачването е приятно стегнато.
Това ни дразни: Ръжда! Корозия и по носещите части на каросерията.
Двигател: 1558 куб. см
Мощност: 110 к. с.
Максимална скорост: 183 км в час

“Голф II” GTI - солиден и добър
Година: 1990
Пробег: 200 000 км
По отношение на защитата от корозия “Голф II” е толкова добър, че голяма част от произведените екземпляри още са в движение. Това е добрата новина.
По-малко добрата е, че бившите собственици на този GTI най-често са били фенове на “селския” тунинг и до такава степен са обезобразили колата със спойлери, лампички и нови цветове, че вече прилича на едно движещо се самохвалство.
В същото време все още има още толкова много хубави “Голф II” GTI, най-вече с двигателя с 16 клапана и мощност 129 “чисти” к. с. (без катализатор моторът развива 139 к. с.). Не ви препоръчваме да спирате избора си на флегматичните модели с мощност 107 к. с. и на прекалено ненадеждните G 60 със 160 к. с.
Това доставя удоволствие:Защитата от корозия. GTI има стегнати седалки, качеството на изработката е високо, това е спортист, подходящ за ежедневна употреба.
Това ни дразни: Течовете на масло са нещо нормално при 20-годишен автомобил. Също както и течащите водни помпи, износените амортисьори, капещите спирачни цилиндри.
Двигател: 1781 куб. см
Мощност: 129 к. с.
Максимална скорост: 204 км в час
“Голф III” GTI - ръждив и скучен
Година: 1993
Пробег: 180 000 км
Всеки допуска грешки. При “Фолксваген” тази грешка си има име - “Голф III”. Не, тук не става дума за отровно зелената кожена тапицерия на седалките на специалния модел Colour Concept, които дори и днес ни причиняват болка в очите. Става дума за самия автомобил. С “Голф III” “Фолксваген” почти успя да унищожи GTI.
В началото “затлъстелият” автомобил трябваше да се задоволи със само 115 к. с. Но това не бе най-лошото - двигателят можеше да бъде поръчан и от купувачите на “Голф” GL. Който е взел това решение, заслужава бой, дори и днес! За щастие решенията се вземаха от “майстора на икономиите” Лопес, който “съкрати” употребата на консервиращ восък и така повечето екземпляри бяха унищожени от ръждата. Затова и Golf III е най-изгоден сред GTI.
Това доставя удоволствие: Цената. С малко повече късмет може да намерите екземпляр от първи собственик.
Това ни дразни: Ръждата. По-голяма част от автомобилите са поразени от корозия, изнервящи са тракащите звуци и разбитите тампони на задното окачване.
Двигател: 1984 куб. см
Мощност: 150 к. с.
Максимална скорост: 215 км в час

“Голф IV” GTI - незабележим и изгоден
Година: 1999
Пробег: 120 000 км
На отговорните лица от “Фолксваген” трябва да им се признае едно - извлякоха поука от проблемите с ръждата при “Голф III”.
Номер IV е солиден с дълъг живот. Въпреки всичко и това GTI има недостатък - на пръв поглед не можете да го разпознаете като спортна бегачка. Това се дължи на скромната външност, без червени кантове по радиаторната решетка, без тапицерия тип шотландско каре. А под предния капак имаше право да трака даже и TDI двигател с мощност 115 к. с. Бензиновите двигатели бяха с мощност поне 150 к. с. - минимумът за усещането GTI.
За 25-ия рожден ден на GTI през 2001 г. “Фолксваген” повиши мощността до 180 к. с. Познавачите с удоволствие избираха чудесния V5 двигател с обем 2,3 л и мощност 150 к. с.
Това доставя удоволствие: Комфорт. В техническо отношение “Голф IV” все още не е остарял, разполага с 4 въздушни възглавници, ABS, серво и ESP.
Това ни дразни:Турбо. Двигателят с пет клапана на цилиндър има недостатъци, не са редки случаите на дефектни турбокомпресори и спукани цилиндрови глави.
Двигател: 1781 куб. см
Мощност:150 к. с.
Максимална скорост: 216 км в час

/trud.bg/

0 коментара:

Публикуване на коментар


Блога не е авторски!
Новините се копират и се посочва източникът им.

 

Designed by Templateism